AI/Mesterséges Intelligencia/SKOOL tábor

BEMUTATKOZÓ

Tábori időpont: 2025. július 07 - július 11.

Létszám: 

Életkor: 7 - 13 év


Kinek ajánljuk a táborunkat?

Olyan lányoknak és fiúknak, akik szívesen megismerkednének a programozás, játékkészítés alapjaival, és a mesterséges intelligencia izgalmas világával, vannak ötleteik, amiket szívesen megvalósítanának és bátran néznek új feladatok elébe!

A mesterséges intelligencia térhódítása az élet számos területén megfigyelhető, és idén táborunk világába is beférkőzik. A technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy a gyerekek ne csak szórakozzanak, hanem tanuljanak is a mesterséges intelligenciáról, és megértsék annak működését és hatásait. A tábor ideje alatt a gyerekek a mesterséges intelligencia/neurális hálózatok működésének alapjaival és felhasználásukkal ismerkedhetnek meg. A feldolgozott témák között szó esik az önvezető autókról, a mára mindennapossá vált Siri működéséről, illetve a közösségi média oldalakon használt algoritmusok titkairól, a Text to image képalkotó eljárásokról. Felfedezzük, hogyan tanulnak a gépek, és kipróbáljuk milyen, amikor az AI kapcsolódik a művészettel, sőt saját Disney/Pixar karakterünket is megalkotjuk majd! Összefoglalva, a mesterséges intelligencia izgalmas lehetőségeket kínál a táborunkban a gyerekek számára, új utakat nyitva a tanulás és a szórakozás terén.

TÁBORI PROGRAMOK

1. szakasz: Éld bele magad, felfedezés
A projekt bemutatása: elmeséljük a gyerekeknek azt a kerettörténetet,amibe bele tudják magukat képzelni. Bevezetés az eszközök használatába: a gyerekekkel közösen megismerjük az egyes felületek (Minecraft programozás, AI, Scratch) működését. A folyamatot mi csak koordináljuk, az aktív szerep a gyerekeké.
2. szakasz: Kreatív ötletelés
Közös ötletelés: a gyerekekkel együtt kitaláljuk azt a történetet, melybe leginkább beleillik a feladat megvalósítása. Átbeszéljük, kinek milyen előismerete, tapasztalata, ötlete és elképzelése van, illetve melyiket használná fel legszívesebben a rendelkezésre állók eszközök közül.
3. szakasz: Fejlesztés
Vázlatkészítés kiscsoportban: a kreatív műhelymunka során 3 fős csoportokban mindenki megtervezi a munkafolyamatokat és elkészíti azt a vázlatot, ami szerinte a legizgalmasabb lenne a saját projektmegalkotásához. 
Fejlesztés: a közös előkészítés után nekilátunk a megvalósításnak
4. szakasz: Bemutatás, megosztás
Bemutatás: az elkészült munkát bemutatjuk. Vagy az összes résztvevőnek egyszerre, vagy a csapatok körbejárnak, és pozitív visszajelzésekkel értékelik egymás munkáját. Megosztás: az elkészült projekt eljut a gyerekekhez


A tábor alatt ezeken a folyamatokon megyünk keresztül, miközben elkészülnek a saját játékot, mobilalkalmazások, öntözőrendszerek. A folyamat nap során a gyerekek megismerkednek a programozás alapjaival és a design thinking segítségével a tervezői gondolkodás lépéseivel is. További fontos készségek fejlesztésére is fókuszálunk mint például az önbizalom növelés, ambíció és vezetői potenciál fejlesztése olyan gyakorlatok által, mint nyilvános beszédtartás, prezentációkészítés- és előadás, vagy akár kapcsolati háló építése és tapasztalatszerzés csapatmunka során.